You are here:  / Biznes i Ekonomia / Dobre strony www dla małych firm

Dobre strony www dla małych firm

post by related

related post

Strony internetowe mogą być przydatne lub zupełnie zbędne w procesie reklamowania mikro i małych firm w internecie. O tym, czy Twoja firma powinna mieć stronę www decyduje między innymi branża, albo raczej – grupa docelowa Twojej firmy. Jednak pomijając ten fakt, jest jeszcze jeden czynnik który powie Ci czy powinieneś myśleć o stworzeniu strony www dla swojej firmy. Co to za czynnik?

Jest nim odpowiednie wykonanie Twojej firmowej strony internetowej. Co rozumiem przez „odpowiednie wykonanie”? Twoja strona nie może być po prostu ot taka sobie (a tak zwykle właśnie jest).
Strony www dla firm: przede wszystkim z głową!

Stronę www (zwłaszcza dla firmy!) trzeba bowiem dobrze zaplanować. Musisz wiedzieć między innymi:

dla kogo jest ona przygotowywana – dla klientów? Potencjalnych klientów? Współpracowników? Kto ma na nią wchodzić? W zależności od tego dla kogo przygotowujesz swoją stronę (pamiętaj, że nie dla siebie, ma ona odpowiadać pewnej grupie docelowej, włączając w to grafikę – nie Tobie. Nie zastanawiaj się czy strona podoba się Tobie, tylko czy będzie odpowiadała osobom dla których ją robisz)
czego będą od Twojej strony www oczekiwać osoby dla których ją tworzysz? Jeśli strona jest budowana dla potencjalnych klientów, to czego będą na niej szukać? Czy na pewno na stronie głównej powinien znaleźć się opis Twojej firmy (podpowiedź: o co pytają Twoi potencjalni klienci przy pierwszym kontakcie?)?
czy i jak często będzie rozbudowywana. Może warto zlecić stworzenie strony z systemem zarządzania treścią, żeby nie trzeba było zatrudniać informatyka do najmniejszej zmiany?
jaki nadasz jej adres www (domenę) i jaki serwer kupisz do przechowywania jej? O wyborze zarówno serwera jak i domeny można pisać artykuły, ja tu wspomnę tylko o tym, że warto poświęcić nieco czasu na ich wybór. W internecie jest mnóstwo informacji na ten temat, wystarczy poszukać w wyszukiwarce lub na forach internetowych lub po prostu poradzić się projektanta, który będzie wykonywał stronę
jak strona będzie reklamowana? Być może warto ją zintegrować np. z modułem Facebooka z przyciskiem „Lubię to!” Czy będzie reklamowana w wyszukiwarkach, należy zawczasu przewidzieć na jakie frazy kluczowe będzie reklamowana i wbudować je w treść.

Jak widzisz, strony internetowe nie mogą być traktowane jak proste połączenie grafiki i tekstu. Są to narzędzia marketingowe, które mają przecież pomóc rozwijać firmę. Tak jak traktujesz poważnie swoją firmę, tak potraktuj swoją stronę www, a to oznacza: zaplanuj ją, jak najbardziej szczegółowo. W planowaniu pomoże Ci wiedza – warto zapoznać się z zagadnieniem szerzej (niniejszy artykuł jest tylko wstępem).