You are here:  / Biznes i Ekonomia / Dobra czy zła reklama

Dobra czy zła reklama

post by related

related post

Dobra reklama to droga do sukcesu. Ale nietrafiona może okazać się gwoździem do trumny. Czasem tak sobie myślę, że niektórzy twórcy strategii marketingowych czy reklam samych w sobie pomylili zawody, albo trafili tam z czystego przypadku. Bo co innego można pomyśleć o autorze plakatu, który kolekcję rajstop promuje klasycznym cytatem z wiersza ks. Twardowskiego „śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą”? Jaki był jego zamysł, nie jestem w stanie zrozumieć.
Podobna sytuacja miała miejsce na skalę międzynarodową i wywołała niemałe zamieszanie. Pamiętacie spot popularnego zapachu męskiego, w którym to czarnoskóry, muskularny mężczyzna jedzie konno tyłem? Widziałam go zaledwie kilka razy i tak szybko jak w telewizji się pojawił, tak szybko znikł.
Ale są też materiały promocyjne, które zapadają w pamięć, budząc pozytywne emocje. Tak było ze spotem nieistniejącej już niebieskiej sieci komórkowej. Minutowy filmik naprawdę robił wrażenie, dawał do myślenia, był genialny wręcz w swojej prostocie.
I chyba właśnie o prostotę chodzi, przerost formy nad treścią to największy grzech kampanii reklamowych naszych czasów.